Efektywne działania employer brandingowe na uczelniach

Anna Rosołowska

Targi pracy to nie jedyny sposób dotarcia z ofertą rekrutacyjną do studentów. Dziel się wiedzą! Poznaj tajniki organizacji warsztatów i wykładów na uczelniach wyższych.

Nie jest niczym odkrywczym, że kandydatów warto szukać wśród studentów – oswajać ich z marką, zapraszać na staże, pokazywać, jakim pracodawcą jest nasza firma, „kształtować” przyszłych pracowników. Kontakt ze studentami jest tym bardziej wartościowy, kiedy działasz w wąskiej branży i twoja grupa docelowa to nie tysiące, a czasem nawet nie setki osób. W takim wypadku targi pracy i reklamy w studenckich czasopismach mogą nie być wystarczającym magnesem. Ci młodzi, żądni wiedzy ludzie, będą chcieli poznać firmę nieco lepiej, zanim zdecydują się zaaplikować. 

Możliwości dodatkowej współpracy z uczelniami jest sporo, a jednym z najbardziej wartościowych, w moim odczuciu, pomysłów jest zorganizowanie warsztatów lub wykładów. Przy odpowiednim przygotowaniu i przeprowadzeniu tych działań, efekty mogą pozytywnie zaskoczyć. O czym powinieneś pamiętać i co jest największym wyzwaniem, jeśli chcesz zorganizować wykład, warsztaty lub cykl takich wydarzeń na uczelni? Oto kilka wskazówek, które pozwolą zadbać o wszystkie szczegóły: 

Perfect timing 

Wybranie odpowiedniego czasu na zorganizowanie wydarzenia jest kluczowe. Zacznij od pobrania ze strony uczelni harmonogramu organizacji roku akademickiego. Pamiętaj, że w okolicy sesji studenci nie będą mieli czasu i głowy do przyswajania dodatkowej wiedzy, przed przerwami świątecznymi część z nich wyjedzie wcześniej do domów, a na samym początku nowego semestru trwa dopracowywanie harmonogramu zajęć i trudno zarezerwować salę. 

Sprawdź, kto może ci pomóc 

Wchodząc w mury uczelni, warto mieć wsparcie. Czasem, abyzorganizować event, wystarczy załatwić formalności z biurem promocji, ale dodatkowe zaangażowanie pracowników naukowych lub studentów pozwoli ocieplić wizerunek marki i sprawi, że poczują się oni ważnym partnerem dla firmy. Możemy dotrzeć do profesora zajmującego się danym tematem, by był naszym wsparciem w rozmowach z władzami uczelni, na przykład podczas starań o objęcie wydarzenia patronatem. Możemy też znaleźć koło naukowe lub stowarzyszenie, którego członkowie z chęcią zaangażują się w pomoc w organizacji. Mogą zająć się rezerwacją sal, odbieraniem kluczy czy rozwieszaniem plakatów. Nie zapomnijmy o odwdzięczeniu się, komunikując, kto wspierał organizację naszego eventu. 

Pilnuj procedur 

Pamiętaj, że każda uczelnia wyższa (a czasem nawet osobny wydział) ma swoje własne procedury. Działanie poza nimi może nadszarpnąć dobre relacje, nad którymi pracujesz. Organizując wykład czy warsztaty, zasięgnij informacji, jakie dokładnie kroki musisz podjąć i czyje zgody uzyskać, by zorganizować własne zajęcia, wywiesić plakaty, zarezerwować salę (zwłaszcza gdy potrzebujesz komputerów lub laboratorium) i skorzystać z zasobów uczelni. 

Promuj i mierz wyniki 

Zastanów się, gdzie najłatwiej dotrzesz do swojej grupy docelowej. Wywieś plakaty na uczelni, utwórz event na Facebooku, roześlij informację do kół naukowych, poproś profesorów o poinformowanie studentów podczas zajęć. Nawet na duże wykłady warto utworzyć rejestrację – dzięki temu zbadasz, jak duże było zainteresowanie, jaki procent zarejestrowanych pojawił się na zajęciach, a skompletowana w ten sposób lista mailingowa pozwoli podziękować uczestnikom za udział i przypomnieć o ofercie rekrutacyjnej. 

Wiedza przede wszystkim 

Drobiazg dla każdego uczestnika będzie fajnym dodatkiem. Notes z długopisem do robienia notatek to niezbędne minimum, które powinno pojawić się przed każdym studentem. Drobny poczęstunek lub napoje będą dobrze wspominanym udogodnieniem, zwłaszcza jeśli planujesz warsztaty na kilka godzin. Dodatkowy gadżet to miła pamiątka, ale nie skupiajmy się na prezentach. Pamiętaj, że wszyscy spotkali się w tej sali po to, by nauczyć się czegoś nowego, poznać potencjalnego pracodawcę i dowiedzieć się, jakie możliwości rozwoju możesz im zaoferować. 

Tagi
Anna RosołowskaEmployer Branding Strategy Manager
Cross
Anna RosołowskaEmployer Branding Strategy Manager

Absolwentka socjologii, studiów podyplomowych Employer Branding na AGH w Krakowie, certyfikowana trenerka. Zanim rozpoczęła pracę w MBE, przez niemal 10 lat związana była z branżą reklamową, w której zajmowała się zarówno obsługą klienta i koordynacją projektów, jak i rekrutacją oraz zarządzaniem zespołem. Uważa, że nawet w małej firmie i przy niewielkim budżecie można zadbać o candidate experience i zadowolenie pracowników, co ma okazję udowodnić w swojej pracy. W Grupie MBE Ania prowadzi zespół strategii i badań. W swojej codziennej pracy zajmuje się przede wszystkim budowaniem strategii EB dla klientów z branży IT, finansowej, konsultingowej czy produkcyjnej.