Employer branding w digital marketingu? Sprawdźcie trendy na 2022! – cz.2

Natalia Czapa-Wojdalinska

W pierwszej części artykułu mówiliśmy o popularności formatów wideo oraz o wzroście zainteresowania takimi platformami jak TikTok czy też LinkedIn.

Czas na drugą dawkę trendów, które każdy EB-owiec powinien wziąć pod uwagę w 2022 roku. Zaczynamy!

Widełki - tylko w IT? 

Można śmiało powiedzieć, że zarobki nie są już tajemnicą. Dzielimy się dziś informacjami o wynagrodzeniu otwarcie oraz anonimowo, offline, jak i online. Przed podjęciem decyzji, czy aplikować na dane stanowisko, chcemy poznać szczegóły m.in. wynagrodzenia, dlatego też koniecznością jest dostosowanie strategii EB, w tym komunikatów reklamowych, do panujących standardów. Zwłaszcza że walka o talenty staje się coraz bardziej zacięta. 

Dlaczego o tym wspominamy? Od niedawna można zaobserwować nowy trend, który uwzględnia widełki wynagrodzeń. I mowa tu nie tylko o branży IT. Jawne stawki powoli stają się normą. Coraz częściej w social mediach, w tym w reklamach online, oprócz obowiązków, wymagań czy też benefitów, uwzględniany jest przedział kwotowy. Przykładem mogą być np. agencje reklamowe Green Parrot lub Tidio czy też firmy Manpower, PoloMarket, Epione.  

fot. Tidio fot. Green Parrot fot. Epione fot. Manpower  

Według nas jest to świetne posunięcie. Wychodząc z założenia, że już we wstępnym etapie poszukiwań przedstawimy wszystkie warunki, możemy liczyć na to, że trafimy do zdecydowanych i znających swoją wartość – pod względem umiejętności i doświadczeń – kandydatów. W zamian potencjalni pracownicy podejmą przemyślane decyzje, kalkulując wszystkie „za i przeciw”. 

Bez wątpienia wpływa to również na kampanie online. Reklamy zorientowane na pozyskanie nowych osób, które są tzw. transparentne, mocniej zapadają w pamięci, przykuwają uwagę, a co za tym idzie  –  mogą zaważyć na jej konkurencyjności. To z kolei sprawia, że wzrasta szansa, by skłonić potencjalnych odbiorców do kliknięcia reklamy, a następnie do złożenia aplikacji. 

Bądźmy naturalni i prawdziwi 

Priorytetowe podejście do pracowników to kolejny trend, który prawdopodobnie pogłębi się w 2022 roku. Obecnie pracownicy wymagają większego zrozumienia, docenienia oraz akceptacji. Stąd też pracodawcy nie pozostają bierni. Proponują coraz nowsze udogodnienia, chętniej pokazują i nagłaśniają to, z czym mierzą się pracownicy na co dzień, wykorzystując do tego kanały w social mediach. W końcu teraz w ten sposób trafiamy do ludzi. Ta otwartość jest bardzo pocieszająca, ponieważ może wpłynąć pozytywnie na wiarygodność firmy i odbiór naszych potencjalnych kandydatów. 

Przykładem może być płatnydzień wolny w przypadku złego samopoczucia podczas okresu, najczęściej przyznawane raz w miesiącu. Pierwszą z firm, która wprowadziła takie rozwiązanie w Polsce, była marka odzieżowa PLNY LALA. Obecnie w social mediach możemy zauważyć, że coraz więcej firm dołącza do swoich benefitów płatny urlop menstruacyjny, m.in. firma Click IT Group czy agencja kreatywna MoreBananas. 

Przejdźmy o krok dalej. W 2022 roku duży nacisk zostanie położony na zdrowie psychiczne i tworzenie bezstresowego środowiska pracy. Pracodawcy dostrzegają problem i podejmują działania CSR – m.in. inicjatywy typu wellbeing, które wprowadzają pozytywną energię, a w dłuższej perspektywie zwiększają produktywność i wydajność pracowników. 

Ludzie stają się teraz bardziej świadomi i przykładają większą wagę do dbania o swoje dobre samopoczucie. Można również uznać, że tabu związane ze zdrowiem psychicznym powoli zanika. Duży wpływ ma z pewnością rozgłos towarzyszący takim akcjom – organizowanie przez firmy webinariów, postowanie na profilach w mediach społecznościowych, podejmowanie dyskusji na forach. 

Przykładem firmy, która podejmuje takie działania, jest m.in. Accenture. W listopadzie zeszłego roku, zorganizowali event online CoffeeMeetups: Truly Human Company, podczas którego poruszane były takie kwestie jak: dobrostan, inicjatyw CSR, zdrowie psychiczne pracowników.   

Na koniec warto wspomnieć o elastyczności w miejscu pracy w rozumieniu czasu i sposobu jej wykonywania. Tylko spójrzmy – odkąd nasiliło się poszukiwanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym przez pracowników, swoboda w wyborze trybu pracy nabrała większego znaczenia. Pracownicy potrzebują bardziej elastycznego podejścia, dlatego też w 2022 roku pracodawcy będą musieli dostosować się do aktualnych trendów i zmienić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia. 

Krótko mówiąc, digital marketing stwarza idealne możliwości doskonalenia działań employerbrandingowych. Wszystko w Waszych rękach – w końcu to od Was zależy, jakie kroki podejmiecie! 

Tagi
Natalia Czapa-Wojdalinska Digital Marketing Specialist
Cross
Natalia Czapa-Wojdalinska Digital Marketing Specialist

Natalia ukończyła socjologię o specjalności komunikacja zintegrowana (reklama, public relations, branding) w Collegium Civitas. Przez 5 lat pracowała w agencji marketingowej, gdzie realizowała kampanie online, prowadziła działania w social mediach oraz zajmowała się obsługą klientów. W MBE należy do zespołu digitalowego – wspiera tworzenie strategii komunikacji oraz obsługuje kampanie online. Interesuje ją grafika, montaż filmów, jazda konna, sporty wodne i muzyka na żywo.