My, EB-owcy i marketerzy lubimy się z prognozami.
Chociaż w przypadku employer brandingu trudniej jest wyodrębnić tendencje, które będą królować na pracowniczych salonach, to wciąż możemy zauważyć pewne social mediowe nurty, które będą towarzyszyć nam w 2022 roku.
Zapraszamy na pierwszą część przeglądu trendów EB w digital marketingu. Bądźcie czujni, ponieważ już niedługo wracamy z ich kolejną porcją!
Video, video i jeszcze raz video
Znacie TikToka, prawda? To aplikacja, które szczególnie podbiła nasze serca w czasie, kiedy spędzaliśmy go najwięcej w domu. Od niedawna również firma Meta wprowadziła na Instagram tzw. rolki. Czy zatem możemy mówić o coraz większej popularności formatu video? Ba! Powinniśmy, przecież nic nie oddaje tak bardzo naturalności, a przy tym przekazuje wiedzę o firmie, jak video, na którym występują pracownicy.
Przykładów firm, które chętnie korzystają z TikToka jest wiele. Oto kilka z nich:
PwC Polska, które pokazuje, w jaki sposób pracuje się w firmie.
Ten Square Games, które w sposób humorystyczny przedstawia codzienne firmowe życie.
MoreBananas i praca w agencji be like.
Polska Policja od wewnątrz.
McDonalds w Dąbrowie Górniczej i konto, które prowadzą pracownicy.
Good Lood o tym, jak wygląda praca w lodziarni (ale nie tylko).
Ryanair i branża lotnicza „od kuchni”.
Można przypuszczać, że video stanie się tak samo popularną formą przekazu w social mediach jak zdjęcia. Wiadomo, że wiele firm wciąż pozostanie przy statycznych obrazach, jednak warto pomyśleć o urozmaiceniu profilu bądź (jeśli oczywiście jest to dopasowane do grupy docelowej) spróbować zdywersyfikować swoje działania marketingowe i uwzględnić w swojej strategii obecność na kanałach, które skupiają się tylko na ruchomym obrazie.
LinkedIn — czy to już?
W grudniu 2021 roku w Polsce na LinkedIn obecnych było 4 637 000 osób, co oznacza wzrost o pół miliona w stosunku do roku poprzedniego. Niemal 60% wszystkich użytkowników mieściło się w przedziale wiekowym 25-35 lat. (https://napoleoncat.com/stats/linkedin-users-in-poland/2021/12/).
Jeśli Twoja strategia nie uwzględniała dotąd LinkedIn, a Twoją grupą docelową są finansiści, IT, osoby posiadające moc władania językiem obcym czy sprzedawcy otwarci na propozycje zatrudnienia (po prostu – w głównej mierze pracownicy whitecollars), to koniecznie zastanów się nad obecnością w tym medium.
W przypadku działań skierowanych do studentów inne platformy mogą być lepiej dopasowane, jednak jeśli rekrutujesz specjalistów (nawet tych z niewielkim doświadczeniem), ekspertów czy managerów – LinkedIn sprawdzi się bardzo dobrze jako miejsce, w którym zbudujesz świadomość na temat marki pracodawcy.
Podcasty
W zeszłym roku wiele osób zaczęło mocniej interesować się podcastami. Nic dziwnego — są one bardzo wygodne i szczególnie przydatne, kiedy chcemy dowiedzieć się czegoś nowego, a niekoniecznie mamy możliwość skupienia się na czytaniu lub oglądaniu video. Firmy wykorzystały potencjał tego medium i prawdopodobnie w 2022 roku dołączy do nich więcej pracodawców. To idealny sposób na przedstawienie firmy i jej wnętrza, a przy tym poruszenie wielu tematów, które są mniej lub bardziej aktualne, i wreszcie — „pokazanie” ludzi, a w EB o to właśnie chodzi. Czy usłyszenie głosu bądź poznanie opinii na dany temat rekrutera lub potencjalnego managera zespołu, do którego kandydujemy, sprawi, że firma nabierze ludzkiego tonu i zmniejszy barierę pomiędzy kandydatem a pracodawcą? Wiele na to wskazuje.
Łapcie kilka podcastów prowadzonych przez pracodawców:
Śledźcie nas na bieżąco – kolejną część przeglądu przygotowała dla Was Natalia. Będzie ciekawie!