arrow back

Gdzie robić płatne kampanie employer brandingowe w 2025 roku?

Aleksandra Brożek

Minęło już prawie pięć lat i choć ktoś mógłby zarzucić mi powtarzalność, wciąż pamiętam moment, gdy wybuchła pandemia i działania employer brandingowe zaczęły masowo przenosić się do internetu.

Ten czas już dawno za nami, jednak działania online wciąż są równie istotne, jak te offline – zwłaszcza w employer brandingu. A skoro zaczął się (no powiedzmy, mamy już prawie kwiecień) 2025 rok, to dobry moment, żeby sprawdzić, na jakich kanałach znajdziemy potencjalnych kandydatów i czy warto inwestować tam w płatne kampanie. 

 Zacznijmy od tego, że każda grupa docelowa jest inna – studenci, specjaliści, finansiści, IT czy blue-collars. Każda z tych grup ma inne preferencje co do portali, które odwiedzają, mediów społecznościowych, na których spędzają swój czas, czy portali streamingowych, z których korzystają. 

Jednak patrząc ogólnie na dane dotyczące Polski, w nowym raporcie DIGITAL 2025: POLAND można wyodrębnić kluczowe media, z których korzystają użytkownicy w naszym kraju. 

Jeśli chodzi o strony internetowe, w lutym najczęściej odwiedzane były: google.com, youtube.com oraz facebook.com. Podejrzewam, że Was to nie dziwi, ale przyjrzyjmy się tym danym.  

Google.com w lutym odnotował ponad 2 miliardy wizyt i 57 milionów unikalnych użytkowników. Średnio każdy z nich odwiedzał 4 strony przy każdej wizycie i spędzał w wyszukiwarce około 12 minut. Youtube.com w lutym odwiedziło aż 41 milionów, którzy wygenerowali ponad miliard wizyt, poświęcając na to średnio 23 minuty. A co z Facebookiem? W lutym odnotował 346 milionów wizyt przez 33 miliony użytkowników, którzy spędzali średnio na stronie 15 minut. 

Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2025-poland, str. 45. 

 A co z mediami społecznościowymi? Nie będziecie zaskoczeni! Na podium mamy trójkę od Mety: Facebook, Messenger i Instagram. W lutym aż 86,5% użytkowników w wieku 16+ korzystało z Facebooka, 80% z Messengera, a 63,2% z Instagrama. W przedziale 50-60% znajdują się kolejne dwie platformy: WhatsApp (58,7%) oraz TikTok (51,8%). Poniżej 30% znajdziecie już takie platformy, jak X, Pinterest czy LinkedIn (18,3%). 

źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2025-poland, str. 90. 

Czy najczęściej używane platformy to te, na których spędzamy najwięcej czasu? Niekoniecznie. W dalszej części raportu znajdziecie zestawienie platform według czasu, jaki użytkownicy poświęcają na każdą z nich. 

Na pierwszym miejscu mamy… TikTok. W lutym 2025 użytkownicy spędzili tam średnio ponad 36 godzin. Na drugim miejscu mamy YouTube z 22 godzinami, a za nim Facebook (10 godzin) i Instagram (prawie 9 godzin). Zaskoczeni, że na piątym miejscu znalazł się Messenger z wynikiem 7 godzin?  

źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2025-poland, str. 92. 

No dobrze, ale co to wszystko oznacza? Do czego służą mi te wszystkie dane? 

Raport DIGITAL 2025: POLAND to świetne źródło wiedzy przy planowaniu płatnych kampanii employer brandingowych. Każda z tych platform pozwoli Wam skutecznie targetować swoje kampanie, tak aby dotrzeć do potencjalnych kandydatów. 

META (Facebook / Messenger / Instagram) – najczęściej użytkowane platformy 

Po pierwsze, według raportu najliczniejszą grupą użytkowników Facebooka są osoby w wieku 25-34 oraz 35-44 lata. W przypadku Instagrama dominują użytkownicy w wieku 18-24 oraz 25-34 lata. Jeśli chodzi o Messengera, to mamy tutaj najwięcej użytkowników w wieku 25-34 lata oraz 35-44 lata.  Po drugie – reklamy ofert pracy należą do specjalnej kategorii „Zatrudnienie” (https://www.facebook.com/business/help/1537759006681893). Kategoria ta znacznie ogranicza możliwości targetowania m.in. po wieku, płci czy stanowiskach, a także nie pozwala na wykluczenia. Dlatego w przypadku kampanii rekrutacyjnych skupiamy się na zainteresowaniach. Chcesz dotrzeć do studentów, którzy poszukują stażu w księgowości? Możesz targetować kampanię na osoby zainteresowane „księgowością” i jednocześnie zawęzić grupę do tych, które interesują się również „stażami”.  

TikTok – platforma, na której spędzamy najwięcej czasu  

Najwięcej użytkowników TikToka w Polsce jest w wieku 18-24 oraz 25-34 lata. Jak już wiesz, to właśnie na TikToku użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Być może masz już styczność z kampaniami na TikToku, ale jeśli nie, to pokrótce opowiem Ci o targetowaniu. Przede wszystkim targetować możesz po lokalizacji i wieku, ale także zainteresowaniach i zachowaniach oraz urządzeniach. Tutaj również możesz docierać do osób, które szukają zatrudnienia, a może nawet obserwują wybrane hashtagi.  

Pozostałe platformy  

Z pozostałych platform, które mogą Ci także posłużyć w płatnych kampaniach employer brandingowych, są m.in.: 

  1. LinkedIn – oferuje unikalne możliwości targetowania – branże, firmy, stanowiska, umiejętności – wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, to zapraszam Cię do mojego artykułu: https://grupambe.pl/baza-wiedzy/platna-kampania-na-linkedin/ 

  2. Reddit – tutaj również zaznaczasz, jeśli Twoja reklama dotyczy zatrudnienia. Targetujesz po zainteresowaniach, zachowaniach, lokalizacji czy wieku. 

  3. X – do wyboru masz targetowanie po wieku, lokalizacji, urządzeniach, słowach kluczowych, lookalike followers innych profili, zainteresowaniach czy tematach konwersacji. 

 YouTube  

Kampanię na YouTube możesz ustawić za pomocą Google Ads. Do wyboru masz wiele celów, możliwości targetowania oraz typów reklam.  Możesz targetować m.in. demograficzne, po słowach kluczowych, tematach (reklamy wyświetlają się przy treściach o określonej tematyce), miejscach docelowych (np. konkretnych kanałach). 

Chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy pracują w księgowości, a może IT? Nic prostszego! Masz do wyboru taką opcję w segmentach, jak i np. tematach. 

Dzięki za dotarcie do samego końca artykułu! Mam nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są najpopularniejsze platformy, z których korzystali użytkownicy w tym roku. Jednak czy to oznacza, że są to też najlepsze kanały, na których możesz robić płatne kampanie employer brandingowe? To zależy! Przede wszystkim sprawdź, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa i to właśnie tam działaj. 

A jeśli masz pytania, to śmiało napisz do mnie na LinkedIn. Zapraszam Cię również na bezpłatną konsultację w ramach naszego EB Support! Zapisy: https://grupambe.pl/baza-wiedzy/ebsupport/ 

Aleksandra BrożekSenior Digital Marketing Specialist