MBE - Zakładka Kariera - case study

Grupa MBE

Zobaczcie, jak powstawała zakładka karierowa MBE, za którą otrzymaliśmy wyróżnienie w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2023.

Jako agencja employer brandingowa MBE od lat obserwujemy rynek pracy, badamy potrzeby kandydatów, wiemy, jakich elementów nie powinno zabraknąć na stronie pracodawcy. Choć możemy się pochwalić niemałym doświadczeniem w tworzeniu zakładek karierowych, praca nad wyróżnioną w konkursie zakładką wiązała się dla nas z zupełnie nowymi wyzwaniami.

Klient: My – Grupa MBE!

Wyzwania: Odpowiedź na oczekiwania klienta innego niż wszyscy dotychczasowi – nasze własne.

Osoby odpowiedzialne: Robiliśmy ją wspólnie, ale to one czuwały nad projektem i poprawnością treści: Malina Niesłuchowska, Joanna Czarnecka.

Cele:

  • Pokazanie, że do tematu zakładki karierowej można podejść na własny, indywidualny dla naszej organizacji sposób.

  • Stworzenie zakładki karierowej z prawdziwego zdarzenia – takiej, która odzwierciedlałaby naszą kulturę, i którą z dumą moglibyśmy prezentować swoim kandydatom, pracownikom oraz potencjalnym i obecnym klientom.

  • Wdrażanie i promowanie dobrych praktyk z obszaru employer brandingu.

  • Celem wewnętrznym była integracja zespołu przy projekcie – każdy z pracowników Grupy MBE, jeśli miał na to ochotę, mógł brać czynny udział w procesie jej powstawania.

Czas trwania: 12 miesięcy

Jak wyglądał przebieg projektu?

Etap 1: Burza mózgów.

Na samym początku projektu zorganizowaliśmy „burzę mózgów”, podczas której zobaczyliśmy wstępną mapę strony. Każdy uczestnik mógł podzielić się swoimi pomysłami i uwagami. Finalnie obok standardowych modułów, takich jak sekcja z ofertami pracy, galeria zdjęć czy opis firmy i procesu rekrutacyjnego, na stronie pojawiły się też pewne wyjątkowe elementy, na przykład wypowiedzi naszych alumnów. Wspólnie doszliśmy do kształtu, który satysfakcjonował wszystkich.

Etap 2: Tworzenie gifów przedstawiających ofertę benefitową MBE.

Tutaj również chcieliśmy pokazać swoje indywidualne podejście do tematu. Kreatywność to przecież nasza mocna strona, którą wykorzystujemy w codziennej pracy z klientami. Pracownikom, którzy zgłosili się do tego etapu projektu, daliśmy pełne pole do popisu i interpretacji wybranego przez siebie benefitu.

Etap 3: Testimoniale Alumnów.

Chcieliśmy pokazać, że nawet osoby, które kończą z nami współpracę, są nadal z nami zaprzyjaźnione i z chęcią o nas opowiadają. Wszyscy alumni, których poprosiliśmy o napisanie opinii na stronę MBE, odpowiedzieli na naszą prośbę i zgodzili się, aby ich imiona i nazwiska widniały na stronie byłego pracodawcy.

Etap 4: Projekt graficzny strony.

Nasi zdolni graficy, Kamila i Krzysztof, przygotowali zupełnie niebanalny projekt strony, który następnie trafił w ręce programisty. „Była to wspaniała przygoda”, wspomina cały proces Krzysztof.

Etap 5: Testowanie.

Nadszedł czas na jeden z trudniejszych etapów. Testowanie strony i szukanie bugów. W tym procesie brali udział wszyscy pracownicy. Choć wiadomo, że nigdy nie jest idealnie, to chcieliśmy, aby nasza zakładka była tego ideału jak najbliżej.

Potem przyszedł czas na premierę, a wraz z nią – trochę nieodzownej tremy i stresu. Ale przecież stres to uczucie bliskie ekscytacji, więc można powiedzieć, że nie mogliśmy się doczekać i byliśmy tym wydarzeniem podekscytowani!

Efekty:

Naszym zdaniem dzięki nowej zakładce udało nam się pokazać, jaki jest nasz zespół i jak dobrze bawimy się w pracy. Chcieliśmy, żeby każdy, kto chce u nas pracować, mógł poczuć, że na naszej stronie jest „u siebie”, czyli tak jak my czujemy się na co dzień w MBE!

Jedna z osób, które dołączyły do nas niedawno, na rozmowie kwalifikacyjnej powiedziała, że właśnie to, jak wygląda i co mówi o nas nasza zakładka, skłoniło ją do aplikowania.

Jesteśmy niedużą firmą, dlatego rezultaty naszego projektu ujęte liczbowo nie będą tak imponujące jak u większych organizacji. Dla nas znaczą jednak bardzo wiele.

- Średni czas spędzony na stronie 2022: 3:42min [stara zakładka]

- Średni czas spędzony na stronie 2023: 4:30min [nowa zakładka]

- Dane organiczne (bez płatnej promocji) w okresie 1.01-18.04.2023.

- Odsłony – 983

- Unikalne odsłony – 864

- Wejścia – 528

Wyniki audytu Google „PageSpeed Insights”

- Desktop: Wydajność 86%, Ułatwienia dostępu 68%, Sprawdzone metody 92%, SEO 80%

- Mobile: Wydajność 52%, Ułatwienia dostępu 74%, Sprawdzone metody 83%, SEO 83%

Wrażenia z projektu:

Malina Niesłuchowska, Employer Branding Delivery Lead: „Mimo tego, że praca nad naszą zakładką była bardzo długim procesem (projekty klientów są u nas zawsze na pozycji numer 1), to sprawiła nam ona wiele radości i satysfakcji. Większość zespołu z chęcią zaangażowała się w tworzenie treści, co fajnie nam pokazało, jak dobrze pracownicy MBE się u nas czują 😊”.

Joanna Czarnecka, Senior Content Designer: „Tworzenie zakładki karierowej dla własnego zespołu przypomina trochę zadanie „Opisz siebie w trzech słowach”. Z pozoru wydaje się to proste (w końcu nikt nie zna nas lepiej niż my sami), ale często łapiemy się na tym, że nie wiemy od czego zacząć i jak w kilku prostych słowach opisać to, co siedzi nam w głowie. Na szczęście w MBE mamy dużo kreatywnych i zaangażowanych osób, dzięki czemu wspólna praca nad zakładką była – moim zdaniem – jednym z najprzyjemniejszych etapów tworzenia strony internetowej. Myślę, że wspólnymi siłami udało nam się wiernie oddać ducha naszego zespołu 😊”.

Grupa MBE